fredag 29 februari 2008

Göteborgs mat & vinmässa

I söndags var vi på matmässan "Passion för mat" som även innehöll en vinavdelning. Där marknadfördes lokala leverantörer, restauranger och inköpsställen och man fick provsmaka skaldjur, ostar, marmelad, glass, kött, korvar, lax mm.mm. Min favorit var tapasbaren där man fick smaka på manchegoost, oliver, korvar och marinerade grönsaker! Vi hade med oss Victor i barnvagn så det var inte läge att stanna och provsmaka viner (fast jag hade såklart gärna velat), inte heller hade vi möjlighet att lyssna på Mannerströms föredrag som hade varit intressant! Jag lyckades dock roffa åt mig ett antal recept, bland annat på vinkokta blåmusslor och gräslökssalsa. Det här var verkligen en mässa i min smak, fler matmässor till Göteborg!!

Tack Mike för hjälpen med "inträde"!




1 kommentar:

Anonym sa...

Jag åt plättar med sylt!