lördag 19 december 2009

I´m back!

Det här känns ovant. Det var fruktansvärt längesen jag bloggade och just ikväll fick jag lusten tillbaka. Vad har hänt sen sist? Oj, hur mycket somhelst känns det som. Vi kan börja med det tråkiga och avsluta med det roliga: Kim blev tyvärr av med sitt jobb i början av sommaren, vilket har känts tungt mest för honom men även för oss andra i familjen såklart. Svärmor blev drastiskt sjuk i somras och är fortfarande dålig men äntligen lite piggare och det tycker vi är underbart. Hennes sjukdom har tärt hårt på oss alla, självklart främst på henne själv. Det som är positivt är att hon är en sån otrolig kämpe och hon har tagit sig igenom den här jobbiga perioden som en riktig hjältinna. Fattar inte att hon orkar. Häromdagen gick gamla "tant Nanna" bort stillsamt och relativt odramatiskt så nu blir det begravning i mellandagarna.

Så till det roliga: ALLA verkar skaffa barn runtomkring oss (är det en pik till oss själva kanske =)? Först ut var Marcus och Lara som fick en dotter (Linn) i september, därefter följde lille Noel, son till Andreas och Carro. Nästut är min kära vän Sofia och Johan som beräknas nedkomma med en liten Falköpingsbo i januari. Även Ingrid och Erik ska få en liten i januari. Därefter är det Samantha och Mickes tur som ska få en gosse i februari och sist men inte minst Jossan och Mike som väntar sitt andra barn i slutet av april. PUUUH, har jag glömt någon?

Nästa gång jag bloggar lovar jag att lägga ut lite roliga bilder från året som gått. Och kanske lite recept ;)

Hej så länge!

2 kommentarer:

emma sa...

HÄRLIGT att du är tillbaka Petra - du har varit saknad:)
kram kram och gott nytt år till hela familjen Örn
emma

Sarah sa...

Välkommen tillbaka :) Kram Sarah