torsdag 16 augusti 2007

Pilgrimsmusslor


Glömde ju berätta om söndagens förrätt; gratinerade pilgrimsmusslor! Mmmm vad goda de var. Jag trodde inte att jag var så förtjust i det men det var bland det godase jag ätit! Musslorna hade han lagt i vackra stora snäckskal innan de gratinerades.


Lyckades snappa upp från Hasse att det var (förutom själva musslorna) lime, en droppe worschiresauce, salt, peppar och färskriven parmesan. In i ugnen på hög värme ett par minuter så är det klart! Jag lovar, de smakar ljuvligt!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Internet http://bux.to/?r=a_osan
:)

Anonym sa...

mmm, det ser jättegott ut. Jag provar och återkommer med resultat!

Anonym sa...

Pilgrimsmusslor är grymt gott! Blev helt frälst i dem på caleo.

Anonym sa...

Låter smarrigt, ska nog prova detta :) Tack för tipset!!

Petra Örn sa...

Ja gör det, jag lovar att det är gott!