torsdag 9 augusti 2007

Amnestypärmar och annat

ÅÅÅÅ vad trötta vi är på alla personer på stan som försöker haffa oss för att gå med i diverse välgörenhetsorganisationer.

Jag är medlem i rädda barnen. Jag tycker de är bra. Därför har jag valt att betala ett par hundra per år eller mer för att främja dess verksamhet. MEN - jag vill inte bli påhåppad av ungdomar på stan som försöker kränga autogiropremuerationer på medlemskap i ALLA välgörenhetsorganisationer som finns.

Ärligt talat - jag kanske är naiv - men jag hoppas ändå att de som har råd och någorlunda känsla för vår värld - kanske själva tänker till och skänker en slant eller två till värlgörenhet. Eller?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det tråkiga är ju att man blir så negativt inställd till något som ju egentligen är till för en god sak.

Men de är ju ÖVERALLT, så man blir bara irriterad, och nu associerar man dem ju med alla Telenor- och Tele2-krängare som man bara haaaaatar.