onsdag 8 oktober 2008

Sjuk!



Den här veckan har jag haft min värsta förkylning någonsin. Det började lite lätt med snuva och hosta förra veckan men eskalerade strax innan avresa till Berlin till en megainfluensa. Stackars Sofia fick ligga och lyssna på mitt hostande hela helgen och pigg var jag inte heller. Det har även satt sig på stämbanden så jag låter som en kraxande kråka. Så den här veckan har jag fått stanna hemma och kurera mig. Har nog aldrig druckit så mycket te i hela mitt liv. Var hos läkaren igår och fick stark hostmedicin som tydligen skulle hjälpa men det märkte jag inte så mycket av inatt när jag återigen hostade mig igenom de flesta av nattens timmar.
Jag kan dock rekommendera min nya favvohälsokur; Hälsote gjord på färsk ingefära, citronklyftor och flytande honung. Både mumsigt och välgörande!

Min lillebror Rickard är den här veckan prao hos Kim på mixmegapol. Han verkar sköta sig ganska bra faktiskt, har till och med fått prata en del i radio - ni kan gå in på hemsidan och lyssna om ni vill! Klicka på morrongänget och tidigare program (7 okt). Till helgen kommer min syster Samantha med familj, kanske blir det då ett sista besök till Liseberg? Man vet ju aldrig...

Jecka o Nellie på Liseberg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch stackars dig, låter inte alls bra. Hoppas det är på bättringsvägen nu iaf. Till nästa tisdag MÅSTE du vara frisk! Fast då har väl jag åkt på det, med min tur...