söndag 4 november 2007

Mozarella och pasta


Kom just på att det var väldigt längesedan jag skrev om mat. Så här kommer några rader om maten vi åt när Frida och Andréas var hos oss i fredags. Tyvärr utan egna bilder för Kim har haft sönder vår fina digitalkamera, buhuuu.


Förrätt:

Panerad buffelmozarella med ruccola och tomat.


Man skivar osten och doppar skivorna i vispat ägg. Sedan doppar man dem i en blandning av ströbröd, salt, oregano och basilika. Stek på ganska hög värme i rikligt med olivolja.


Varmrätt:

Färsk, ostfylld ravioli med gräddig svampsås, färskriven parmesan och vit tryffelolja.


Fräs svampen (champinjoner) och tillsätt grädde, grönsaksbuljong, färsk persilja, vitlök, salt och peppar. Låt puttra ett tag och rör ner en näve riven parmesan.

Häll upp den kokta pastan i en stor skål och ringla såsen över. Avsluta med att ringla tryffeloljan över alltihopa och toppa med färsk parmesan och persilja. Enkelt och gott!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack! Det var super gott.
Köpte tryffeloljan, så nu ska jag laga pastan i veckan.Bra nu har jag ju receptet också. Hoppas festen var lyckad. kram kram

Anonym sa...

Hej! Ja den var jättelyckad! Lycka till med pastan, kram!

Anonym sa...

Har du recept på cheesecake? Eller något annan bra fikabröd som du har gjort? Gärna något enkelt. Och inte så dyrt. Som går ganska snabbt. Publicera gärna innan fredag. Eller torsdag egentligen så den hinner bli klar till på fredag.
Tack för en bra blogg!

Petra Örn sa...

tyvärr är jag inte så bra på fikabröd men jag kan rekommendera att du gör en paj. Så kan du bjuda din äkta hälft på resterna =)