måndag 10 mars 2008

Föräldrakooperativ

Vi har ju vår lille pöjk på ett sk. föräldrakooperativ. Det funkar så att det är föräldrarna som driver dagiset och har hand om allt från inköp, personal och ekonomi till renovering. Alla föräldrar har en ansvarspost och just nu är jag vikarieansvarig och Kim ekonomisnubbe. Kim sitter nu på dagiset och bokför (för typ femte gången på några veckor) hela kvällen/natten och i morgon ska jag först intervjua en ny vikarie och sen sitta i möte på kvällen. På lördag är det städdag från klockan 9 som är obligatorisk och på kvällen är det årsmöte. Så länge Victor trivs så bra som han gör så är det verkligen värt mödan men vissa veckor blir man bara så trött....

Det är då jag börjar undra varför jag inte gick med i Cafégruppen istället (de som lagar maten när vi har lite fest =)?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan KANSKE trösta dig med att de flesta som är engagerade kooperativföräldrar flera gånger, varje termin, tänker och känner som du. Men utan er kommer det inte att finnas några föräldrakooperativ och utan dem inte så bra dagis som just erat är. JAG SAKNAR ER och hade det inte varit för att vi just nu verkar befinna oss i en bra radhusperiod utanför stan så hade vi nog tagit en runda till med den lille!
Kram
Soffipoff B-strup

Petra Örn sa...

Ja vad kul det vore om ni kom tillbaka till oss!! Ses vi på torsdag förresten?!
//Petra

Anonym sa...

Jag kommer gärna. 7 var det nägon som sa. Jag tänker ringa E och kolla detaljerna innan. Vi ses!