måndag 23 juli 2007

Fenomenet Foppatofflor

Förra sommaren dök några gräsliga, håliga, färgglada gummiskor upp i butikerna. Foppa marknadsförde dessa intensivt. Efter ett tag poppar de upp överallt, och då menar jag överallt. Hela familjer har dem, nästan alla som vi varit hemma hos senaste halvåret har dem.

Jag har bestämt mig för att aldrig äga ett par. Hur sköna de än må vara.

Min son däremot, har just fått ett par turkosa av sin farmor och han ÄLSKAR dem, skulle helst sova i dem. Inte ens 3 år fyllda och har redan koll på att ALLA har dem. Jag blev själv glad när han fick ett par, dels är de faktiskt gulliga på barn och dels slipper jag tjatet.

Droppen var dock när vi såg den här familjen promenera förbi på Liseberg igår. Kommentar överflödig.





3 kommentarer:

Anonym sa...

Vuxna människor, jag skäms.Okej om dom ändå kunde hålla sig i sin egna trädgård. Till och med "Pinketofflorna" på 80-talet var bättre, och dom var hemska tillsammans med sina tubsockar.

Anonym sa...

Ä men du skojar?!?!?! Jag hoppas innerligt (fast ändå inte) att det är ni som fular er.

Anonym sa...

Nej jag skojar inte. Sicken fräck familj.