fredag 9 januari 2009

Julen 2008

Eftersom jag inte "hunnit" blogga så mycket så har jag ju missat att blogga om julfirandet 2008. Här kommer ett axplock av den Berglindska-Örnska julen i bilder! Det börjar med julmiddag hemma hos oss en vecka innan jul, sen har vi bilder från Karlstad och till sist Göteborg.


Först en bild från min mormors mysiga kök:
Julmiddag en vecka innan jul á la Petra och Kim:

Första julfirandet hos min syster började såklart med mat...
Barnen höll god min vid matbordet även om de bara väntade på Mr T...
Samantha och Mickes nya fina kamin:
Hemma hos farmor på julaftons förmiddag, titta så söt hon är!:
Här lagas det julmat. Rickard går mest omkring och är spänd.
Elsa visar vad hon just stoppat i munnen:
När ska tomten komma????
Först det kalla.........
Sen det varma.....
Matsalen:

Mammas berömda pepparkakshus:
Nu har tomten äntligen varit här och duon Vicke/Micke kör loss på instrumenten direkt:
Elsa var jättenöjd med sin läkarväska:
Micke också:
Efterrättsbord på g:
Julmiddag hemma hos Örns i Askim nu:
Hasse och mini-Hasse hjälps åt att läsa på klapparna:
Scottis nöjd med sitt babygym:
Jossan med det berömda blå paketet (internt), ha ha!
Så...3 julaftnar blev det till Victors stora förtjusning! Puh....

Inga kommentarer: